Skriv din beskrivning här!

Lördagslista

1. Vad heter du?
Emma Söderkvist.

2. Vad kallas du för?
Emma, Emsi, eller typ söder eller söderkvist. Men mest Emma

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Emma eller vad som helst. Smeknamn är mysigt, kärt barn har många namn osv.

4. Vad gör du just nu?
Ligger i min säng och lyssnar på Lars Winnerbäck.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Hmm. Kanske vara på ett plan på väg till New York eller äta middag med mysiga människor.

6. Vad har du på dig?
En svart t-shirt och turkosa shorts.

7. Vad har du gjort idag?
Sovit ut, ätit frukost med familjen, gått en promenad, sänghängt och jobbat.

8. Vad var det roligaste med din dag?
Hmm, det har faktiskt inte hänt något speciellt idag.. 

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Kanske att äta middag själv?

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Vaknar, äter jättegod frukost, träffar någon vän och kollar kläder, köper något jag älskar, äter godaste middagen, går ut och dansar och somnar bredvid den man håller kär.

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Min lilla vovve.

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Höger.

13. Vilket är ditt favoritämne i skolan?

Det beror väldigt mycket på läraren men jag gillar engelska och etologi just nu typ heh.

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Höst, mysigt med alla löv, mysigt med kylan, mysiga kläder.

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Jul, för att man får paket, nej skoja men maten, familjen, dekorationerna etc.

16. Beskriv den perfekta outfiten?
Klänning, klackar kanske en kavaj. Eller jeans, skjorta och boots.

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Färgade leggings som slutar mitt på vaden.

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Topshop!

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Förmodligen min skinnjacka från Mango.

 

 

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?


Gillar den här till vardags jätte mycket!

 

Och typ den här en sommarfestkväll fast med ett par skor till.

21. Favoritplagg på en man?
Keps och vit skjorta. Inget är så hett som en vit skjorta.

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?

Älskar alla killar.

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Som jag skulle vilja ha? Eller som jag vill att en man ska ha? Jag väljer att tolka det som det sistnämnda. Jag gillar fina händer väldigt mycket och typ ett synligt adamsäpple hehe, tycker det är ashett med örhänge på killar också. 

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Har inte haft så mycket romantik i mitt liv :(((

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Hehe har haft någon kille jag kunnat göra romantiska saker för :(

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
En valp nej men kanske äh jag vet inte.. Har allt jag vill ha typ.

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Typ en sån tröja man bara använder när man ska träffa den släkting man fått den av. Har med andra ord inte fått så hemska presenter.

28. Cola eller fanta?
Pepsi Max är min gud.

29. Choklad eller sur/salt godis?
Choklad och surt. Åt upp en stor påse djungelvrål på typ tio minuter och fick skärsår på tungan en gång :(

30. Sallad eller McDonalds?
Sallad.

31. Myskväll eller utekväll?
Myskväll just nu i alla fall, när jag blir arton kanske det ser annorlunda ut?

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Inget?

33. Pengar eller kärlek?
? Kärlek såklart, är ingen robot.

34. Tåg/buss eller bil?
Älskar att åka bil.

35. Bloggen, instagram eller twitter?
Bloggy

36. Tv eller dator?
Dator.

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Väljer allt där Ryan Gosling är med.

38. Roligaste fyllehistoria?
Har inga haha, har en del om andra.

39. Pinsammaste fyllehistoria?
Samma här 

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Jag har tre personer som står mig väldigt nära Fredrika, Fanny och Olivia.

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Jag är väl rädd för sådana saker som dem flesta tjejer är rädda för. Mörker, att inte hitta mannen i mitt liv, att inte vara lycklig, grävlingar, gamla gubbar i läskiga gränder typ.

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
"It hurts because it mattered" - John Green

43. Dra ett skämt?
två tomater osv.

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
När Fanny sa att jag hade ett fint leende igår. Blev verkligen jätteglad. hehehe 

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Hahah, det tog ett tag innan jag kom på ett minne. Men detta är galet kul. Fredrika och jag sitter på bussen på väg till skolan en kall och grå måndagsmorgon och båda är trötta och sega och så. Och så berättar vi vad vi gjorde i helgen och vet ni vad hon säger då? Jo att en mus hade vart i hennes rum på kvällen (hon är jätterädd för möss) så hon kunde inte sova där och för att förklara vart hon hade sovit sa hon så här: Kommer du ihåg Kyle XY?? Jag ba: jaa. Sen tog det typ en millesekund innan jag kopplade. Om ni inte har sett det så sover han i ett badkar. Förstår ni hur mycket vi skrattade?? Att hon knappt vågade säga det och viskade fram det gjorde det hela så mycket roligare!! 

46. Något som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Jag kommer inte på något hehe.

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Leva lycklig i alla mina dagar, gifta mig, resa världen över, bo i NY, bli sådär jättekär,skaffa barn familj etc.

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Jag har ingen just nu vilket är lite skönt.

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Typ när Rachel hinner av planet och stannar hos Ross. Eller när Matty dyker upp hemma hos Jenna på hennes födelsedag och säger att han glömde att säga något i bilen och så säger han att han inte vill vara vänner, han vill vara mer och så kysser dem varann. Ihhhhh

http://www.youtube.com/watch?v=1s7iQaiTfNA

50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
1. Jag brukar dricka pepsi till frukost.
2. Jag brukar inbilla mig ljud och rörelser utanför mitt hus när det är mörkt ute, eller att det står någon och kollar på mig när jag precis släckt lampan och ska sova.
3. Jag tvivlar ofta på om jag någonsin kommer bli kär och lycklig. Det känns verkligen inte som det. 



hahahahaha fredrika <3 <3

of courseeee you will be happy and in love mihihi puss på dig

Svar: Hahahah visst är det kul!!!!!!
Pussen <3<3
Emma Söderkvist

2012-09-09 · 12:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback