Skriv din beskrivning här!

Frågor.

1. Hur gammal är du? 17 år och 10 månader ungefär.

2. Hur gammal känner du dig? Ibland som 12 och ibland 16, inte alls snart vuxen i alla fall.

3. Vad har du gjort i dag? Vart i skolan och hängt med min bästa Fannybus.

4. Vilken film såg du senast? Clueless.

5. Vem ringde du senast? Mamma!

6. är du besatt av någonting? Vaniljkesella!

7. Är du rädd för blod? Nä!

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Just nu ligger jag i min säng som är bäddad av mormor, så fint att komma hem till det. Puma ligger vid mina fötter och livet är rätt bra ändå.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Vet endast Olof Palme..

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nä.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Det är nog vitt, är inte ens ett stort fan av vitt.

12. När vaknade du i dag? Idag började jag tidigt så gick upp lite över sex.

13. Vilken är din favorithögtid? Julen!

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Här, fast vår, älskar våren.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Jag kommer ihåg ett hotell vi bodde på i Usa när vi var i Californien, som var hemskt! Det enda jag kommer ihåg dock är att frukosten var sämst. Fanns typ några ostbitar.. Haha.

16. Hur vill du tillbringa din pension?  
Med någon som får mig att skratta under alla våra promenader, och så vill jag umgås med mina barn och barnbarn och hundar. 

17. Vad lyssnar du på just nu? Lana Del Rey – Dark Paradise

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej!

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Sötningsmedel, vaniljkesella, pistachnötter, minitomater, sötpotatis! (älskarälskarälskar sötpotatis)

20. Vem är din favoritkändis? Lana del Rey och Ryan Gosling!

21. Vad är du på för humör just nu? Jag är nog nervös, orolig, nyfiken, glad, ledsen. Haha lite av allt. 

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Amerika, Afrika, Asien. 

23. Snarkar du? Jag tror det, var länge sen jag sov med någon.

24. Vilka yrken har du provat på? Reklamutdelare, barnvakt, kassan på donken.

25. Hur går du helst klädd? I klänning eller jeans och tröja, eller kavaj.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Det bästa, vädur.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Dödskallar, ferraribilar, sura nappar.Och marabou apelsin krokant!

28. Vad sa du senast? Godnatt, sov gott. Till mamma.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Hmm, kanske Engelska? 

30. Vad har du på dig just nu?

 

En julklapp från FinaFanny!!! 

31. Vilken är din favoritaffär? Topshop, Bikbok, Zara typ.. 

32. Vad har du för storlek i kläder? M-L lite olika. 

33. Vad har du i dina fickor? Läppsyl, nycklar, mobil.

34. Vad köpte du senast? Lite mat och så till idag. 

35. Hur många gånger har du flyttat? 1 gång, bodde i Kista tills jag var 3/4 sedan flyttade jag hit till Ekerö.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Hm, kniv, bok, och ett bra sällskap. 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jag är nog varken eller. Älskar inte att vara vaken på morgonen men är aldrig uppe jätte sent och blir ofta rätt så trött fort.. 

38. Senaste filmen du såg på bio? Det var nog Savages med Fanny om jag kommer ihåg rätt..

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej. 

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Jag tror inte det..

41. Vad åt du till frukost?  Kesella med jordgubbsfunligt och sötningsmedel, toppad med cashewnötter. Två knäckemackor med avocado, keso och citronpeppar. + Ett stort glas vatten.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag bara sju år och längtade efter att bli 17 eftersom att det kändes så bra att säga. Nu sitter jag här och det är inget speciellt allt. När jag var sju gick jag i skolan som en vanlig unge och hade precis börjat rida. 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Har inget körkort.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Hmm, tyckte det var fint att Fanny gav mig en så fin julklapp! Fredrika var fin också som ringde mig när jag slutat för att se om jag slutat, sånt blir man glad av. 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På min lilla inbyggda hylla i sängen uppepå datorn.

46. Vad var det sista du åt? Morot och gurka.

47. Vem är världens vackraste kvinna?  Lana del Rey.

48. Är du blyg? Nej men kan vara det ibland ändå.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Var på Rix Fm i somras om det gills? Annars ska jag på två konserter i vår! 

50. Vad heter du i andra namn? Lovisa

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Jag tror inte det?

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Jag tycker om att gå powerwalks med Puma, sedan tycker jag det är askul att åka skridskor. Skidor är också kul men kan få lite ont ibland :( 

54. Har du några husdjur? Ja, lilla Puma.

55. Vill du gifta dig? ja! hemskt gärna.

56. Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Stockholm och Pappa med sedan. 

57. Har du någon gång ringt polisen? Nej.

58. Har du svenskt ursprung? Japp och finskt. Har dock ingen släkt där (vad jag vet) eller kan finska, lite tråkigt. Hade ju vart kul att kunna. 

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Typ Emmis och Söderkvist ibland. Haha har fått höra Emma Sö i klassen bara för att vi är två Emma S. 

60. Vilka är dina största svagheter? Att jag gärna bestämmer vill ha saker på mitt sätt osv, rätt osäker när det kommer till vissa saker, finns nog mer men aa. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback